tisdag 16 oktober 2012

Min egen radiotablå!

Här serverar jag er de program jag finner matnyttiga inom  Sveriges Radio för folk- & världsmusikslukaren.

Jag försöker alltid hinna med att lyssna så mycket som möjligt på dessa program - bara detta är värt "TV"-licensen. Sammanställningen har ett Stockholmsperspektiv, repristiderna av programmen som sänds mitt på dagen under vardagarna på P2 hörs endast över stockholmsområdet.

P6 är i sig en intressant kanal, men när de har sändingsuppehåll så sänds P2 Världen över, återigen, stockholmsområdet. P6 sänder i vårt område på frekvens 89,6 mhz.

För att få ett tydligt veckoschema - klicka på fliken "vecka" nedan:


Vissa av programmen ovan, såsom CD-Revyn (som nästan uteslutande ägnar sig åt "klassisk musik") Rendezvous & Musikmagasinet, kan ibland ha hög folk- & världsmusiks-relevans, medan de andra stunder kan ligga väl långt ifrån, med de är alltid väldigt musikaliskt allmänbildande, så de rekommenderas ändå!

God radio-lyssning!

--S.

1 kommentar:

Världsmusik-kaféet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.